Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2019

αλφα κυπρου τωρα

κουβαρακι κατω απο την μασχαλη

Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου», τόσο στο θέμα του ωραρίου, για το οποίο οι θεσμοί φέρεται να ζητούν αύξηση ακόμη και 30 διδακτικών ωρών την εβδομάδα, όσο και για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ο υπουργός Παιδείας έχει κατά καιρούς απορρίψει κάθε σενάριο εφαρμογής του. Πληροφορίες αναφέρουν πάντως πως τα δύο αυτά θέματα δεν βγήκαν ποτέ από την ατζέντα των θεσμών παρά τις αντιπροτάσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου.


αλφα κυπρου τωρα

πανεπιστημίου 62 - αθήνα

Η σύγκρουση μοιάζει αναπόφευκτη και στην περίπτωση που το υπουργείο υποχωρήσει, καθώς οι ενέργειες αυτές πολύ πιθανόν να έχουν πολιτικό κόστος.


Κωλυσιεργία


Στο θέμα της αξιολόγησης, το γεγονός ότι προχωράει η αξιολόγηση στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα αλλά και στον υπουργείο Παιδείας δεν είχε παρουσιάσει καμία νομοθετική πρωτοβουλία στην αντιπρότασή του για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης (λόγος για περίπου 20.000 άτομα), δεν λειτουργεί υπέρ της πολιτικής ηγεσίας. Εδώ και πολλούς μήνες εξαγγέλλεται το νομοθετικό πλαίσιο για την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση στελεχών, κι όμως δεν έχει θεσμοθετηθεί ακόμη, ενώ είχε ειπωθεί ότι θα εφαρμοστεί από την τρέχουσα χρονιά.


Μία ακόμη «βόμβα» που – χρονικά – θα σκάσει πολύ γρήγορα στα χέρια του υπουργείου Παιδείας, είναι η αύξηση του ωραρίου. Χρόνια, άλλωστε, σέρνεται, η συγκεκριμένη πρόταση από την έκθεση του ΟΟΣΑ για την Παιδεία το 2011, η οποία δεν ζητούσε μόνο αυξημένο ωράριο αλλά και να επωμιστούν οι εκπαιδευτικοί με χρόνια εμπειρίας τις περισσότερες ώρες διδασκαλίας και όχι οι νεότεροι, σε αντίθεση με ό, τι ισχύει τώρα.


Δεν τους βγήκαν τα νούμερα


Πριν από μερικές εβδομάδες το υπουργείο Παιδείας προχώρησε αιφνιδιαστικά σε ψαλίδι των εξεταζόμενων μαθημάτων στις ενδοσχολικές εξετάσεις της Γ’ ΄Λυκείου, παρατείνοντας με αυτό τον τρόπο το διδακτικό έτος κατά δύο εβδομάδες. Εκτός από την παιδαγωγική αξία της αύξησης της διδασκαλίας των μαθημάτων, που προέβαλλε το υπουργείο Παιδείας, ήταν ένας «έμμεσος» τρόπος αύξησης των ωραρίων των καθηγητών, κάτι που είχαν καταγγείλει και οι ομοσπονδίες εκπαιδευτικών. Άλλωστε οι θεσμοί επανέρχονται συνέχεια σε αυτό το αίτημα και ένας από τους λόγους που έγινε δεκτή η εισήγηση του ΙΕΠ για την μείωση των ενδοσχολικών εξετάσεων ήταν αυτός.


Όμως, και πάλι τα νούμερα δεν τους βγήκαν και οι θεσμοί επιμένουν σε μεγάλη αύξηση του ωραρίου. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες προτείνουν ακόμη και 30 ώρες εβδομαδιαίως, όταν σήμερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το υψηλότερο ωράριο φτάνει τις 24 ώρες και το χαμηλότερο τις 18. Σημειώνεται ότι επί υπουργίας, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, έγινε αύξηση ωραρίου κατά δύο ώρες, προκαλώντας τεράστιες αντιδράσεις στον εκπαιδευτικό κόσμο, με τον ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση να «δυναμιτίζει» την κατάσταση.


Ψηλά στην ατζέντα των θεσμών φέρεται ότι βρίσκεται το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Ήδη επί υπουργία του Νίκου Φίλη, οι θεσμοί είχαν θέσει επιτακτικά το θέμα και πλέον φαίνεται ότι στέρεψε η παράταση χρόνου. Σε πρακτικό επίπεδο, αν τελικά οριστικοποιηθεί το θέμα της αξιολόγησης, η εφαρμογή, πολύ πιθανόν να μην μπορεί να εφαρμοστεί από την επόμενη χρονιά, καθώς δεν υπάρχει έτοιμο σχέδιο. Αντίθετα, η αύξηση ωραρίου και μαθητών στις σχολικές τάξεις πολύ πιθανόν να «σκάσουν» στα χέρια του κ. Γαβρόγλου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου